söndag 26 april 2009

Tusen tack

Ljusstake som jag designade för många år sedan
som jag fortfarande tycker mycket om att göra.


Fat bränt i sågspån och halm



Tack alla ni som kom och besökte min verkstad under påskens Konstsafari. Det var mycket trevligt att träffa er alla.


Nu fortsätter produktionen i verkstan som vanligt igen. Denna vår ska jag ägna mycket tid åt att bränna krukor och fat i sågspån och halm. Jag tycker så mycket om att använda min tunna, att packa den med krukor varvat med sågspån och halm är en härlig känsla. Sen är det så spännande att rota i askan och hitta sådana fantastiska resultat.

3 kommentarer:

  1. Vad fin din ljusstake ser ut. En sådan kanske jag vill ha när mörkret lägger sig i höst.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hur gör man när man bränner i sågspån och halm?

    Mvh
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla! Jag såg först nu din fråga. Hoppas du läser detta. Bränna i sågspån och halm är väldigt roligt. Jag har en tunna i plåt. I den lägger jag keramiken varvat med sågspån och halm. Keramik - halm - keramik -halm osv men det får inte bli för tungt för det brinner nedåt. Sen tänder jag på uppifrån och låter det sakta glöda. Jag har alltid ett lock på tunnan så att så lite syre som möjligt kommer in. Hör gärna av dig igen om du undrar något. Susanne

    SvaraRadera